Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Skjønhaug

[#65080] trenger tydehjelp ved Abel og Lava's giftemål, Flakstad, Nordland

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Hei igjen.Jeg trenger litt hjelp til å type giftemålet ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17105&idx_id=17105&uid=ny&idx_side=-170>Lenke) til besteforeldrene til svigers.Jeg klarer å se brudeparret navn Abel Ingebregtsen og Lava Christine Pedersdatter , og Abel's far Ingebrict Joh.... som kan være enten han(Lenke) eller han(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Birger!Lenke til vielsen virker ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore S. Falch

I rubrikken for føde- og oppholdssted leser jeg ''bg Fst Horseide. Opst Yttresand. bds Fstd Værø Prestegd. Opstd Yttresand''. Brudgommens far er Ingebrict Johnsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Takk skal du ha Tore S.Da er det vel Abel som er i fra Horseide...for jeg fant Lava i Kirkebøkene til Værøy (Lenke)Abel er ikke lett å finne...Mvh. Birger S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Faren til Abel het i følge vielsen (innlegg 1)Ingebrigt Joensen Fant en med navnet Ingebrect joensen på gården Nielsøen Flakstad i 1801.Han var fostersønn ,16 år : Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Konfirmasjonen til Abel Ingebregtsen i 1835: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til Abel,født 4 feb 1819(på venstre side): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Kjempegreier Ann-Mary.Takk skal du ha.Jeg klarer å få med meg det som står etter navnet hans, hvem som er foreldre og faddere...men det som står forran navnet klarer jeg ikke å få noen sammenheng i .Klarer du/dere ? Jeg finner 2 Ingebrikt'er......den du har funnet og en til som jeg nevnet i innlegg 1...så det kan vel like gjerne være denne (Lenke)Mvh. Birger S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

'Samme Dag confirmeret Daab over Drængebarnet navnl. Abel Engebrigtsen....'Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Takker og bukker Else B. Mvh. Birger S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Det er vel kanskje mulig å finne ekteskapet til Inbebrikt også i samme tidsperiode (1819) som sønnen ble født.Mvh. Birger S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.