Gå til innhold
Arkivverket

[#65080] trenger tydehjelp ved Abel og Lava's giftemål, Flakstad, Nordland


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Hei igjen.Jeg trenger litt hjelp til å type giftemålet ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17105&idx_id=17105&uid=ny&idx_side=-170>Lenke) til besteforeldrene til svigers.Jeg klarer å se brudeparret navn Abel Ingebregtsen og Lava Christine Pedersdatter , og Abel's far Ingebrict Joh.... som kan være enten han(Lenke) eller han(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

I rubrikken for føde- og oppholdssted leser jeg ''bg Fst Horseide. Opst Yttresand. bds Fstd Værø Prestegd. Opstd Yttresand''. Brudgommens far er Ingebrict Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Takk skal du ha Tore S.Da er det vel Abel som er i fra Horseide...for jeg fant Lava i Kirkebøkene til Værøy (Lenke)Abel er ikke lett å finne...Mvh. Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Faren til Abel het i følge vielsen (innlegg 1)Ingebrigt Joensen Fant en med navnet Ingebrect joensen på gården Nielsøen Flakstad i 1801.Han var fostersønn ,16 år : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Kjempegreier Ann-Mary.Takk skal du ha.Jeg klarer å få med meg det som står etter navnet hans, hvem som er foreldre og faddere...men det som står forran navnet klarer jeg ikke å få noen sammenheng i .Klarer du/dere ? Jeg finner 2 Ingebrikt'er......den du har funnet og en til som jeg nevnet i innlegg 1...så det kan vel like gjerne være denne (Lenke)Mvh. Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Det er vel kanskje mulig å finne ekteskapet til Inbebrikt også i samme tidsperiode (1819) som sønnen ble født.Mvh. Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.