Gå til innhold
Arkivverket

[#65132] Søker etterkommere av Julianna og Iver Knudsen, Bergen


Gjest Rune Frydenlund Rostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Jeg har tidligere søkt etter informasjon om Julianna (f. Henriksdatter) fra Sømna, Nordland og mannen Iver Knudsen fra Hamre, Hordland som giftet seg i Bodø i 1885 (flyttet til Bergen i 1890). Jeg fikk da god hjelp fra flere her inne på forumet, men lurer nå på om noen kunne tenke seg å hjelpe til med å finne fram informasjon om deres to barn;*Signe Kaspara, født i Bodø, Nordland den 29 april 1886. Fant for en god stund siden gravstøtten til henne og mannen digitalisert og registrert på DIS.no. Jeg lagret bildet, men skrev i farten ikke ned dataene som var innskrevet i skjemaet på nettsiden. Noen dager senere gikk jeg inn på siden for å skrive av informasjonen, men da var alt borte. Jeg søkte og søkte, men jeg kunne ikke finne deres gravminne på nettsiden. Det var veldig synn fordi dataene på gravstøtten ikke er lesbare ut ifra bildet. Det eneste jeg greier å lese ut ifra bildet er navnet hennes, når hun var født og navnet på mannen. Hans navn var Inge F. Nygaard. Og hvis jeg ikke husker feil var de gravlagt på Møllendal gravgård i Bergen. -Kan noen hjelpe meg med å finne dataene fra gravstøtten? Jeg ønsker også veldig gjerne hjelp til å finne mer informasjon om ekteparet; giftemål (dato, sted), bosted og om de eventuelt hadde noen barn. Det meste er av interesse.*Herman Parelius Bang Knudsen (på bildet jeg har av gravstøtten hans står det 'Knutsen' i stedet for 'Knudsen'), født i Bodø, Nordland den 15. juni 1889. Jeg vet ikke annet om han enn at han døde den 1. januar 1959, og at hans yrke var maskinmester (står på gravstøtten). Jeg tror han var gravlagt på Møllendal han også. -Kan noen hjelpe meg å finne mer informasjon om han? (evt. Ekteskap, bosted, evt. barn...osv). Håper på god hjelp også denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra Våre Falne: Inge Freed Nygård, maskinist, Bergen. Født 22-10-1914 i Bergen, sønn av Olav Nygård, f. 1885 i Selje, og Signe Caspara f. Knutsen, f. 1886 i Bodø. Verkstedpraksis, fagskole. Var på svensk d/s Liguria som ble senket 29-3-1941 av u-båt, på reise fra Dunster til Las Palmas. Etter 5 døgns opphold på en flåte ble han tatt opp bevisstløs av et annet skip, som ble torpedert dagen etter. Han var da død og gikk til bunns med skipet. Omtalt i Bergens Tidende 17-4-1941.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Hei Carsten!Takk skal du ha. Det var nyttig informasjon. Da er det jo sin sønn Signe er gravlagt sammen med, og ikke mannen, som jeg ser her het Olav.Håper mer informasjon kommer frem etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Heisan Rune :-) Lag eit tema på Arkivforum der du ber om opplysningar frå skifte evt. dødsmelding etter Signe Kaspara, då kan du få vita om det var fleire barn.Yngve Nedrebø på Dig/Statsarkivet er svært behjelpeleg mht. oppslag!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.