Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65277] Bøker gis bort

Gjest Odd Einar Tømmerås

Recommended Posts

Gjest Odd Einar Tømmerås

Nyankommete bøker på fyllinga :Norges Historie 12 bind utgitt av Aschehoug 1911-1916fremstillet for det norske folk af : prof.dr. på alleA.Bugge - E.Hertzberg - Osc.Alb.Johnsen - Yngvar Nielsen -J.E.Sars - A. TarangerDet mest interressante for meg , bortsett fra det skrift-lige er alle bilder av historiske personer og steder.I særstilling står de dbl.sider og utbrettsider med kopierav kart og diverse.Liste følger :--Slaget paa Bergens vaag 12.aug.1665 tegning af Willem van de Velde d.æ.--2 Bergenske defensionsskibes kamp med en Korsar 1672 efter stik af J.Maschenius-- Fredrikstens festning 1667 efter kart af W.Coucheron--Marstrands beleiring 1677 stik af B.Stopendael--Kart Trondhjem-- Nidrosia 1674--Perspektiv-kart over Bergen 1740-- Forestilling over fægtningen ved Berbye gaard i Enningsdalen ved Friderichshald 12te sept.1808--Kriigsfange skibet Bahama 1810--Kart Bergen etter Braunius-Theatrum Urbium 1580-1610--Haldens beleiring 1660 efter S.Pufendorf--Kart Trondhjem 1658 efter S.Pufendorf--Foreningsakten mellem Norge og Danmark afsluttet i Bergen 29.aug.1450--forhåpentligvis en kopi av en sexten Rigsbank-Skilling fra 1814Dette var NOE av innholdet i Norges Historie.I tillegg har jeg :Christopher Hansteen - Til fots til Bergen Anno 1821 utgitt 1969Sigurd Blehr--Mot frigjørelsen.Utdrag av statsminister Otto Blehrs korrespondanse 1891-1903 1.ste bind utgitt Cammermeyer 1946Alle bøker gis bort GRATIS-porto betales av mottaker .hilsen Odd Tømmerås

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/150647-65277-b%C3%B8ker-gis-bort/
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, jeg vil veldig gjerne motta Christopher Hansteen - til fots til Bergen Anno 1821, hvis det er mulig. Tar GJERNE alle bøkene, jeg, men det er kanskje litt vel 'frekt' i denne søte juletid.....? Okke som, Hansteen vil jeg bli veldig glad for!vennlig hilsen Astrid

Gjest Arild E. Pettersen

Hei! Jeg tar svært gjerne imot: - Fredriksten festning etter kart av W. Coucheron - Forestilling over fægtning ved Berbye Gaard i Enningdalen ved Fredrihcshald 12. sep. 1808 - Haldens beleiring 1660 efter S. Pufendorf.Med hilsen Arild E. Pettersen

Gjest Odd Einar Tømmerås

Astrid K.Natvig du får HansteenKjell-Erik Andal du får Norges Historiesend mail med navn og adresse tiltove.anita.nilsen@gmail.commen OBS ! Kjell-Erik 12 bind veier litt så det blir littfrakt !god jul fra Odd Einar Tømmerås

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.