Gå til innhold
Arkivverket

[#65327] noen som kan gjøre oppslag i bygdebok for Valle i Aust Agder ?


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Er det noen som har bygdebøkene for Valle i Aust-Agder, og som har mulighet til å sjekke om det er nevnt en plass eller gård med navn Kiørvestad der.?Dersom det er det, er jeg på leting etter en Augen Olsen som oppholdt seg der på første halvdel av 1700.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ragnar Halvorsen

Da fant jeg Kyrvestad (Kiørvestad)i bind 4. av Gards og Ættesoge for Valle.På side 369 finner jeg også Augen Olsen sine foreldre samt søsken:Olav Augundsson (Nusvik, Fyresdal)?g.m Åse Olsdtr.Barn:gunhild f.1721 død 1725Margit f.1723Augund f.1726Augund f.1727 død 1727Augund f.1729Tone f.1732Knut f. 1735Lenger opp på siden står det at han også har brukt Åkre som etternavn da han døpte første datteren.videre står det:Olav var kanske sønn etter Turid Gunnarsdtr. Kyrvestad og andre mannen Augund Olsson Valebjørg i Nusvik i Fyresdal.Så tusen takk for tipset Kjellaug.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.