Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65330] Hjelp til tyding av kirkebok Vår Frue/Trondheim

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal dere ha! Synd det ikke står noe om hvor han kommer fra. Jeg hadde håpet å kunne linke ham til Thomas Hansen 1754-1839.Thomas Hansen ble gift med Birthe Olsdatter i 1839 i Vår Frue. Sønnen til Just, Peter Arnet Hanssen er fadder i dåpen til et av Thomas Hanssens barn: Ole Friderich 1807 Vår Frue. Det er ikke mange med navnet Hanssen som er faddere til barna,så jeg henger meg opp i det lille jeg finner for å prøve å finne ut hvor Thomas Hanssen kommer fra. En av forloverne i bryllupet het Lars Hanssen og en annen fadder het Maria Hansdatter.Det bor en Maria Magdalena Hansdatter g.m. Christian Ulrich Lind i Tr.heim i 1801 - veldig sannsynlig en søster av Thomas som døper en datter for Ingeborg Maria 1802 VF og Martha Magdalena VF 1804. Men jeg har ikke klart å finne ut av hvor noen av disse - Just, Maria Magdalena, Lars eller Thomas kommer fra. Man ser seg vel litt blind etter en tid også vil jeg tro. Men i alle fall, takk så langt!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.