Gå til innhold
Arkivverket

[#65372] Hvem er faddere? Hjelp til tyding av dåp i Gran 1751


Gjest Lars Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Jørgensen

Noen som kan hjelpe meg med fadderne (og gjerne presisere foreldrene også) til dåp nr. 3 - 1. januar 1751? Gjelder Syver litt under midten av siden. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Du har her havnet borti de verste partiene av kirkebøkene for Gran med en helt forferdelig skrift. Min tolkning er:Samme dag døbt ved Gran Thore Syversen Rudsøddegaard og Rangdi Joensdatters barn kaldet Syver, fadderne Hans Olsen Grina, Joen Børgersen Rudøddegaard, Joen Christophersen Grimsrud, Kari Andersdatter Rudsøddegaard, Maren Christophersdatter Grimsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Jørgensen

Takk for det Ole Arild - og God Jul!Via en annen kontakt jeg har fått her på Digitalarkivet, forstår jeg at du har forsket en god del på dette området. Den omtalte Syver er min 4T-oldefar, og jeg er veldig interessert i stoff om ham og hans kone Dorthe Hansdatter. Hvis du tar kontakt med meg på ljoerg@online.no, så blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.