Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje Sørensen

[#65389] Odin Adolf Bakken

Recommended Posts

Gjest Terje Sørensen

Odin Adolf Ovesen Bakken ble født 16.04.1872 i Ørland prestegjeld. Foreldrene var gårdmann Ove Andreas Andreassen Bakken (1828 - 1905) og kone Martha Margrethe Omfredsdatter f. Lund Bakken (1838 - 1912). Odin Adolf ble døpt 05.05.1872 i Viklem kirke, Ørland, og konfirmert i samme kirke 25.09.1887, men hans videre skjebne mangler jeg konkrete opplysninger om. Ifølge usikre muntlige overleveringer skal han ha utvandret til Australia i ung alder. Har noen forslag til en eller annen 'tråd' jeg kan begynne å nøste i for å prøve å spore ham opp? Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Hei - det er vel heller denne karen som emigrerer i 1902 ? Lenkemvh Aud Marion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Da må jeg bare beklage at det var feil Odin Ovesen jeg fant i emigrantlister.Ser at det er flere med like navn og nesten sammme alder i samme området.Da spørs det om kirkebøker har utflytterlister der Odin Adolf er nevnt?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Odin emigrerer vel da før 1900, siden foreldre og søsken finnes her uten han i 1900?LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke greid å finne han i utflytterlister til nå.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.