Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65531] Skifte / Dødsmelding Askøy 1894; Øystein Øysteinsen Florvågøen

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen,I forb med en sak jeg hjelper til med søker jeg opplysninger om Øystein Øysteinsen på Florvågøen som dør i 1894LenkeStår det noe eksakt om fødested, fødselsår og dato og arvinger?Mvh Arnfrid

Gjest Yngve Nedrebø

Det mangler dødsmeldinger de første to kvartalene for 1894 for Askøy i seriene med dødsfallsmeldinger til sorenskriveren i Midhordland. Eldste dødsfallsprotokoll i arkivet til lensmannen i Askøy går ikke langt nok tilbake til å få med seg dette.

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for svar og godt nytt år. Tok litt tid før jeg fikk takket, da jeg har vært i Etne i nyttårshelgen.Dette betyr kanskje at vi ikke vil kunne finne ut hvem Østen Østensen d januar 1894 på Askøy var.Det jeg da lurer på er om kirken på Askøy har opplysninger så langt tilbake i tid. Jeg får vel ta kontakt med dem over helgen og høre. Andre muligheter er det vel neppe. Jeg vet ikke om det fantes adressebøker på Askøy. Den kunne i tilfelle fortelle noe om hvilket arbeid han hadde, slik at vi kanskje kunne finne arbeidsplassen.Mvh Arnfrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.