Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Frank Roland

[#65541] Hjelp til kirkeboktyding 1772, Modum

Recommended Posts

Gjest Frank Roland

Min 3 x tippoldemor het Dorthe Christophersdatter og ble født i 1772 på Modum, Buskerud. Fant ei med samme navn i kirkeboka. Kan noen bistå med tydingen av denne for å se om nr 45 er den rette? Faren ser ut til å hete Christopher Engebretsen, resten har jeg problemer med.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8495&idx_id=8495&uid=ny&idx_side=-194>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Christopher Ingebretsen og Alet E?vensdatter Groterud. Dorthe var f. 3/4. Finner ingen gård som heter Groterud/Grøterud eller lign. i Modum i 1801, men Grøtterud i Eiker. I 1865 finner jeg Grøtherud m.m. i Modum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frank Roland

Takk Berit, har lånt bygdebøkene for Modum på biblioteket, søker videre her. Grøterud er kjente gårdsnavn her. Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg er stort sett enig i tolkingen, det eneste er at Alet heter Ouvensdatter og er født på Gulsrud.Hennes foreldre er trolig Ouven Hansen og Gunille Andersdatter. I følge FS er hun født 9 april 1744 og gift med Chritoffer 27 des.1769 i Heggen.Alf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Arne Vik

Grøterud har i folketellingen for 1801 fått betegnelsen Odummodu, Lenke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.