Gå til innhold
Arkivverket

[#65634] Veimester Johan Støren Brun (1792-1827).


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Her trenger jeg litt hjelp da jeg har en del problemer med å finne opplysninger om han. Jeg har fødselen og foreldrene hans.Først av alt: jeg har skrevet ned at han døde 4/12 1827 på Ulve i Frol (Skogn i NTL), grl. 18/12 i Frol. Siden jeg har begge datoene må jeg nesten ha sett det i kirkeboka, men å glemt å skrive opp kilden. Nå kan jeg ikke finne det igjen.Så er det hans 2 ekteskap: 1.gift 31/3 1816, hvor?, med Anna M W Hammer. 2.gift 7/12 1826 på sykeseng hos kirurg Bremer i Skogn med Johann G F Hammer (søsteren til første kone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Når / hvor var han født - og hvem var foreldrene? Kanskje disse opplysningene gjør det lettere a være til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Foreldrene er veimester Johan M. Brun og Helene Fredrikke Støren. Dette er deres 2.barn, og han er født i Beistaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Midt i blinken. Fant dem under lysninger. Takk skal du ha.Da står vielsen og dødsfallet i Skogn igjen da, og de har jeg ikke klart å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Morten Fjeldsaunet

Har såvidt begynt med disse jeg. Kom tilfeldigvis over 'Olai Ovenstads Militærbiografier Den Norske Hærs Officerer' fra 18 januar 1628 til 17 mai 1814' på Wangensteen.net. Fant mye godsaker der, og det meste ser ut til å stemme opp mot kirkebøker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.