Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65691] USA/NY; vielse i 1958. Mulig å finne?

Recommended Posts

Gjest Lisa Kjønigsen

Du kan få tak i informasjon her (siden det har gått 50 år, så skal det ikke være noe problem):LenkeFra Social Security Death Index:Name: Torger Stangeland SSN: 120-09-6718 Last Residence: 782 (U.S. Consulate) Stockholm, Sweden Born: 4 Jun 1905 Died: 25 Oct 1989 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951)Name: Margit Stangeland SSN: 130-30-9672 Last Residence: 782 (U.S. Consulate) Stockholm, Sweden Born: 22 Jan 1908 Died: May 1990 State (Year) SSN issued: New York (1955-1957)Mvh,Lisa

Gjest Mariann Stokken

Godt Nyttår :-) Vil tru at når det står 'Last residence', betyr det at dei budde i Stockholm då dei døydde.Elles kan eg sei at eg har halde på med eit søk i NY og det er nesten umogeleg å 'hosta' opp noko som helst derfrå. Det eg leitar etter, er så langt tilbake som gifte omkr. 1912, men det er ikkje tale om. I Minnesota t.eks. har eg funne ei eg er i slekt med (på nettet!) som gifta seg ca. 1975, medan i NY held dei på 'steingamle' opplysningar som om dei skulle vera gull verd!!Ja, så fekk eg ut litt av frustrasjonen ang. lovverket i NY!!Venleg helsing Mariann. PS:tok kanskje motet frå nokon no kanskje, det var ikkje meininga...

Gjest Lisa Kjønigsen

Ja, det er ikke like enkelt i de ulike statene dessverre.. Likevel er det absolutt verdt en mail. :)Fant dette under 'New York Petitions for Naturalization':Name: Torger Stangeland Birth Date: 4 Jun 1905 Age: 46 Naturalization Date: 4 Jun 1951 Residence: New York, New York Title and Location of Court: New York Southern District

Gjest Ingrid Askedal

Fra Sveriges dødbok 1947-2003:Stangeland, Selma Margit IngeborgVänersborgsv 15, II 121 49 JohanneshovDöd 11/5 1990.Kyrkobokförd (1976) i Skarpnäck, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland). Mantalsskriven (1976) på samma ort.Född 22/1 1908 i Ljungby (Kalmar län, Småland).Änka (25/10 1989). -------------- Födelseförsamling i källan: LJUNGBY (Kalmar län)Källor: RTB 90 / SPAR 90 Stangeland, TorgerVänersborgsv 15, II 121 49 JohanneshovDöd 25/10 1989.Kyrkobokförd (1976) i Skarpnäck, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland). Mantalsskriven (1976) på samma ort.Född 4/6 1905 i Norge.Gift man (27/11 1958). -------------- Födelseförsamling i källan: NOKällor: RTB 89 / SPAR 90Ingrid

Gjest Arnfrid Mæland

Hva betyr det svenske yrket 'affärsbiträde'? Jeg kunne jo evt tenke meg at han var sjømann, men det har vel ikke noe med det å gjøre......Jeg får vel ta kontakt med 'Sverige' igjen og høre om de har flere opplsyninger. Margits pikenavn skal forresten være Andersson.Og godt nyttår til dere også.Mvh Arnfrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.