Gå til innhold
Arkivverket

[#65772] Oppslag i bygdebok Kvam, Anna Simonsdatter Aksnes


Gjest Ådne Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Ådne Tveit

Jeg etterlyser en Anna Simonsdatter Aksnes, født 1894. På 1900-tellingen for Aksnes finner jeg ingen Anna Simonsdatter. I Jondal finner jeg imidlertid en Anna på denne linken: Lenke , på gården Øijorden/Askelien. Men det er jo ingen gård i Jondal som heter noe slikt? Var Jondal kommune også litt på vestsiden av Hardangerfjorden den gang? Kan noen med bygdebok Kvam slå opp for meg og se om man finner en Simon på Aksnes med datter Anna, eller på de andre nevnte gårdene? Kanskje de er plasser under Aksnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ådne Tveit

Takk skal du ha. Jeg var kanskje litt lite presis i mitt spørsmål, det var hvilken gård hun kom fra og hvem foreldre (besteforeldre) er. Finner du ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hun er fra Torsnes br.8. Faren Simon Olsson 1849-1938 er fra Aksnes. g.1. gang med Anna Mikkelsdtr. Torsnes 1836-1890. Gift 2. gang med mor til Anna, Guro Jensdtr. Øyre 1855-1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.