Gå til innhold
Arkivverket

[#65781] Oppslag bygdebok for Rennesøy


Gjest Kurt Østbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Kunne noen slå opp på gården Roaldstad hvor paret Ole Johan Roaldstad (f. 1852) og Berta Kristina (f. 1853 i Avaldsnes) bor i 1900-tellingen.Jeg lurer på om Berta Kristina er datter av Kristoffer Knudsen Kallevik (1815-1897) og Marta Elisabet Sjursdtr. (1827-1896) bosatt på Høye i Avaldsnes. De giftet seg 10. april 1849.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

I Rennesøy 2 side 681 står det at Berta Kristina Kristoffersdtr, Avaldsnes, f 1853 er gift med Ole Johan. De har 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

I Avaldsnes 2 side 148 finner du Kristoffer med de 5 barna. Om Berta Kristine står det bare at hun var født i 1853 og reiste til Stavanger i 1870.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til deres datter,Anne Malene,født 5 jan 1885: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4454&idx_id=4454&uid=ny&idx_side=-3>Lenke Finner en Berte C Christoffersdatter,født 1853,Avalsnes i tellingen 1865: LenkeUtflytting i 1870,til StavangerBerte Kristine Kristoffersdatter,født 1853(usikker på om det står Berte eller Dorte?)Nr 24:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hjertelig takk alle sammen ! Det viste seg at min antagelse stemte, det var denne Berthe Kristine som var søster av min morfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.