Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65913] Når døde Stefane Olsdatter Ervik / Åstveit f. 1832 i Åsane (Hamre) i Bergen?

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Stefane Olsdatter var født 30. nov. 1832 i Ervik i Åsane. Hun giftet seg i 1857 med Erik Steffensen Toppe f. 1819 d. 1885 på Åstveit. Dette ekteparet bodde på husmannsplassen Kalvatræet under Åstveit. Problemet er at jeg ikke finner dødsfallet til Stefane. I 1900 bor hun hos sin datter Anna Dorthea Ellertsen f. 1859 i Åsane: LenkeMvh.Kenneth Bratland

Gjest Kenneth Bratland

Jeg har letet gjennom de døde i Johanneskirken 1901-1930 uten å ha funnet henne der. Men hun kan jo være død i et annet kirkesogn i Bergen. Derfor håper jeg at hun lar seg finne på en eller annen måte.Mvh.Kenneth Bratland

Gjest Kenneth Bratland

Fant henne ikke i 1912. Men jeg har nå fått ny informasjon om at hun kan være død i Strandebarm i Kvam kommune en gang etter 1914. Datteren som hun bor hos i 1900 flytter sammen med familien til Børsheim i Kvam før 1906. Da er det nok ikke usannsynlig at hennes mor er blitt med. Finnes det bygdebøker derfra som kan si noe om dette?Mvh.Kenneth Bratland

Gjest Agnar Fitjar

I Strandebarm 2 side 261 finner du på 3. linje: 1882-1936: Helle Eilertsen ( 1855-1935), g.m. Anna Dorothea Eriksen frå Åsane ( 1858-1936). Skipsførar. Born: Anna Dorothea nf.,Hilmar, utv. til Amerika, død, Einar, d. ug. 1936- : Johan Kristian Øgård (1883-) g. 1908 m. Anna Dorothea Ellertsen ovf. (1886- død). Born: Helle, g.m. Signe Marie Nordås frå Stavanger.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.