Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Astrid Ryen

[#65967] Hvem var Ole Peders Åsen, Dovre, 34 år i 1801, gift 1792 med Anne Hansd Dombås

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Ole Pedersen 34 og Anne Hansdatter 33 er å finne under Aasen i Dovre i 1801:LenkeSoldat og Ungkarl Ole Pedersen Aasen ble 9/4-1792 trolovet med Anne Hansdatter Dombaas.Hennes dåp og foreldre mener jeg å ha funnet ut fra faddere ved barnas dåp. (Hans Larsen og Toro Sivertsdatter, gårdfolk under Dombås i 1801).Men HVEM VAR OLE PEDERSEN?En Ole Pedersen Aasen 16 år ble konfirmert ved Dombås 3/6-1780. Forøvrig har jeg ikke funnet noen konfirmant med bostadresse Aasen som kunne være hans søsken.Av interessante faddere ved barnas dåp kan jeg nevne:Peder Olsen Pladsen (gårdm. under Pladsen i 1801)Kari Pedersdatter KorsvoldPeder Snedker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Atle Olsen

Ifølge Dovre bygdebok 3, var hans far Peder Knutsson, ca. 1723-1801 fra Tårud (50/4) gift 1750 med Marit Olsdotter, ca. 1729 - 1792, eller ukjent. de drev Nørdre Åsen, som da Ola tok over. Søsken Gunhild, 27/2-1754, Anne 29/3-1757, Knut, 23/6-1760.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Takk for oppslag, Thor Atle. Det var akkurat hva jeg ønsket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.