Gå til innhold
Arkivverket

[#65998] Eidskog kirkebok 1893-1894, Viede


Gjest Jan Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Kristoffersen

Hei. Prøver å finne en vielse i Eidskog 3.7.1894. Kirkebok for dette tidsrommet mangler blant de skannede kirkebøkene.Jeg er på jakt etter å finne vielsen til Karl Hansen og Gunhild Arnesdatter, som ifølge Eidskog Bygdebok 1, side 543 ble viet 3.7.1894. Han var fra Nes på Romeriket og de flyttet dit. Det er hans fars navn og eventuell bopel som er av interesse.Har en mistanke om at faren var Hans Olsen på Sørli ved Seterstøa, men har ikke fått dette bekreftet.Er det noen som har kopi av kirkebøker for dette tidsrommet eller på annen måte kan gi meg et hint ?mvh Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

I kirkebok for Nes 1868 har vi f. 23.Sept. d. 26.Des. Carl, ægte, Hmd. Hans Olsen Sandakereie(?)Hustru Randine Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kristoffersen

Takk for svar, Rolf.Carl Hansen, f. 23.9.1868 kjenner jeg til fra før. Problemet mitt er å finne ut om han er identisk med den Karl Hansen som gifter seg med Gunhild Arnesdatter i Eidskog 3.7.1894. Fødselsår og endel andre opplysninger jeg har kan tyde på at de er identiske. Jeg mangler bare den siste bekreftelsen som jeg håpet kirkebokinnførselen i Eidskog ved vielsen i 1894 kunne gi.mvh Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Jeg kan dessverre ikke hjelpe med bekreftelse. Det er litt forvirrende at ft. 1900 oppgir at også Andrea ble f. i 1868, men hun ble f. 13.mai 1866. Tror du Tora Sørlie, Tveita tf. 22 27 57 88 han være til hjelp? Hun er f. i 1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.