Gå til innhold
Arkivverket

[#66025] Knut Gulliksen


Gjest Jan Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Andersen

Jeg søker anene til Knud (t) Gulliksen døpt 22 Sept. 1822 i Sauherad. Han flyttet til Krødsherad og ble der gift med Kristi Aslesdatter 1853. Begge steder er hans far angitt som Gullik Gulliksen (Gudlach, her er flere stavemåter) Knut ble konfirmert som nr. 39 i 1837 i Sauherad. Foreldrene er angitt som Gullik Gulliksen og Gunhild Rolvsdatter. Foreldrene, Gullik og Gunhild gifter seg i Sauherad 1817. Gullik er da 18 år og gunhild 28. Jeg finner verken Gullik eller Gunhild i folketellingen for 1801. Kan noen hjelpe meg videre her? Hilsen Jan Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei !Knut Gulliksen er min tippoldefar. Han flyttet til Krødsherad. Jeg har oversikt over endel av hans etterkommere.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Knut Gulliksens foreldre er Gunlik Gunliksen og Minni (uleselig navn) Rolfsdatter.Gunlik Gunliksen er døpt i Sauherad 11. nov. 1798 og er uægte barn av Gunlik sigursen og Guro Halvorsdatter.Lenke Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.