Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#66054] Arne Olsen Spetalen & Mari Eriksdatter Nordset viet i Strøm (Sør Odal ) 1752

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Paret ser alle fall ut til å ha en datter Mari Eriksdatter f. ca 1719. Lenkeflere barn ved foreldresøk:Lars 1715Torkel 1722Siri 1726( Mulig det går an å sjekke dette i kirkebøker, men det er vel bare kronologiske lister ført så langt tilbake i tid?)Håper at det finnes lokalkjente folk som vet noe mer om disse folkene?Mvh. Gunn

Gjest Guro Reinhart

Takk skal du ha, Gunn - og godt nytt år!!Jeg skal titte litt på disse i bygdebøkenen jeg har, fin ledetråd! Jeg har funnet dem i Vinger bygdebok under Spetalen - håpet at det hadde vært noen døtre i familien for å sjekke om de var oppkalt etter bestemødrene, men de fikk bare gutter.Hilsen Guro

Gjest Guro Reinhart

Jeg har allerede funnet ut at Erik Olsen kom fra Ånnerud i Sør Odal og da han gftet seg med Inger Torkelsdatter Grimsland/Leikvang fikk han skjøte på halve Syrud i Vinger av svigerfaren. Skyrud er nabgården til Spetalen i Vinger hvor Arne Olsen var fra - så dette ser bra ut. Takk igjen!!! Guro

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.