Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#66063] Hjelp til tyding

Recommended Posts

Gjest Magne Polden

Eg arbeider med å digitalisera denne konfirmantlista, men slit nokre plasser med skrifta. Konfirmant nr 6 her, Lenke der det er skriven ein masse med veldig liten skrift i feltet for alder, og so ein fotnote etter konfirmant nr 16. Eg set veldig pris på om eg kan få hjelp med dette.Magne

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/151431-66063-hjelp-til-tyding/
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Jeg prøver meg, men det blir litt mangelfullt. Så får heller andre supplere: Det øverste klarer jeg ikke, men nederst ser det ut til å stå: NB. Det anmærkes at no 6, Mons Steffensen som ei befindes blandt de døbte i ministerialbogen skal efter Faderen Hans Olsen ...... og Hstr. ...... Solvigs skriftlige forklaring være døbt ...... augusti 1818. R.I.G.

Gjest Magne Polden

Tusen takk til Kjell og Anne. Til Kjell: Det står vel Fadrene, og ikkje Faderen før navnet Hans Olsen, og eg lurer litt på om han kan vera frå Torsvik. Den andre fadderen meiner eg heiter --- Monsen Solsvig, muligens Per. Eg aner og ein mulighet for at det kan stå Strudshavn kirke, mellom linjene over døbt. Dette baserer eg med ca 1/3 på det eg med god hjelp har klart å lesa, og 2/3 på god kjennskap i lokal geografi.Magne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.