Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Agnar Fitjar

[#66124] Elling Gabrielson Tveit , HUGLO Etterkommere

Recommended Posts

Gjest Agnar Fitjar

Elling Gabrielson Tveit f 1826 fra Huglo ble gift i 1852 med Siri (Sigrid) Aadnesdatter Ersland f 1829.Jeg finner de under Fjeldberg FT 1875. (Gift 1871 med Britha Salomonsdatter). Barn: a Arne f 1853 gift med Anne Nilsdatter Sørhuglen. De får barna 1 Nils Gram f 1896 2 Sigrid Laurense 1898-1979. 3 Elling Berner 1901-1979.b Johannes f 1856 c Lars 1859 (1860) d Elisabet (Lisbeth) f 1863. e Herborg f 1867 fSigrid (Siri) f 1869.Hvem ble de gift med ? Hvor bodde de etter FT 1875. Etterkommere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Takk for hjelpen Carsten. Mvh Agnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Flott Carsten! Jeg finner ikke Elisabeth i adresselistene for Bergen i 1920 og 1925. Jeg har mulighet for å besøke Statsarkivet i Bergen og kan se om jeg finner henne igjen i FT for Bergen i 1912. Over Johannes på dødslisten har du fått med en halvbror, Gabriel f 22/ 2 1851. Mvh Agnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Elling Gabrielson fikk en sønn på Fjelberg med Elisabet Pedersdtr. Elisabet døde på Tveit i 1851. Sønnen het Gabriel f.2.2.1851 Permanent sidelenke: Lenke Gabriel druknet 22.12.1870 - 19 3/4 år gammel. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Elling og Elisabet var ikke gift, men forlovet. Her er hun død 1.3.1851 på Fjelberg. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Takk til deg Johan Arthur. Da vet vi grunnen til at han giftet seg med Sigrid i 1852. Mvh Agnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.