Gå til innhold
Arkivverket

[#66353] Elisa og Otto Minken - Moelven (Ringesaker)/Oslo


Gjest Egil Russøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Eg søker utfyllande opplysningar om familine Elisa og Otto Minken.Elisa er fødd Ingeborg Elisa Bertelsdtr - Batalden i Kinn. Otto sin bakgrunn er ikkje kjent, men er for så vidt ikkje interessant i denne saken. Dei gifta seg 1897, og eg har funne barna Eva f. Molven 1898 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060412030193.jpg>Lenke Hjørdis f. Moelven 1900 Lenke og Fritjof f. Moelven 1901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøvde å lete i Dis Gravminner, men fant ingen Otto Minken registrert der.Derimot kom jeg over et bildearkiv der han var med på et bilde. Prøver med en lenke : LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Takk for det Gunn. Det ligg mykje informasjon om Otto Minken i hans tid på Moelven Bruk på internett.Informasjon om Otto Minken er ikkje så interessant, så sant dette ikkje kan føre meg på rett vei i leitinga etter Elisa og etterkommarar.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

Ekteskapet mellom Elisa og Otto Minken ble oppløst. Otto giftet seg med en søster av min farmor, men også dette ekteskapet endte med skilsmisse. Etter hva familiehistorien sier så flyttet Elisa med barna til Oslo (Ekeberg ?) for å være i nærheten av eksmannen. mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Takk for nyttig info. Det kan forklare ei eventuell flytting før 1911. Nokon som veit kor ho flytta frå når flytta til Oslo eller når ekteskapet blei oppløyst? Det finnes vel protokollar over slikt?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.