Gå til innhold
Arkivverket
Gjest øyvind mårvik

[#66416] hvem var Henrich Christophersen Røseg på Sandnes?

Recommended Posts

Gjest øyvind mårvik

Som lokalhistoriker med begrenset nett-erfaring arbeider jeg med ei historie om et damemenneske, trolig fra Nannestad, som ble forvist til mine heimtrakter og døde her i 1823. Et navn som dukker opp i den forbindelse er denne Henrich som må ha eksistert på den tiden.Det samme gjelder en lensmann Tørring. Jeg har prøvd å søke på de to navnene i digitalarkivet men får ikke treff. Er det noen som har vært borti de karene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Hva var navnet på damemennesket? :-) Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en kar her som passer med navn? LenkeLurer på om det de den du søker opplysninger om?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at det lever slekt her i 1801?LenkeHenrich kan jo ha flyttet et annet sted?Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Fjær

Hei Øyvind.Du er sparsommelig med informasjon!Sandnes er et stedsnavn som går igjen over hele Norge.Nærøy Bygdebok IV side 193 : Henrik Christophersen gift 1) med Anne Størkersdatter og gift 2) med Anne Jacobsdatter.mvh Dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Fjær

Et lite PS:Tørring er et gardsnavn i N-Trøndelag. Søk på gardsnavn !DS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.