Gå til innhold
Arkivverket

[#66513] Hansine Johansdtr. Øien f. 1913


Gjest Aud Inger Skurdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Navnet Øien ser ut til å gå igjen - faddere til Laura, Laura kom fra Øien osv. I folketellingen fra 1900 er det Lars Øien i Trondheim, gift med Ellen og de har en sønn med navnet Laurits Skjælvan. Lars kom fra Tiller - du bør nok sjekke bygdebøker derfra og se om du kan finne noe spor der. Navnene Schelvan og Øien ser ut til å være tett knyttet til hverandre. Vokste Hansine opp hos slekt? I FS (FamilySearch.org) finner jeg Martin Oien med spouse Magda Schelvan..men dessverre ikke med mer utfyllende info. Håper du finner svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen.vet faktisk ikke om det var slekt ho vokste opp hos... men det er vel ikke usansynlig.står bare magda som forelder i kirkeboka i forbindelse med dåpen, men det står at far er født i 1885. det er i konfirmasjonsinskriftene fra horg at martin dukker opp... det står at han er matros. tenkte å sjekke om det fantes noen arkiver over ansatte på båter... vet at magda også jobbet på båt, og at faren til hansines halvsøster også jobbet på båt. kan være mulighet for at magda 'fant sine' menn på jobb... :-)takk for at du hjlper meg...mvh anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

sannsynlig båt er nok Hurtigruten - ansattlister bør nok være mulige å få fatt i. Når giftet Hansine og Ingebrigt seg? kanskje kirkebokinnføring her har mer utfyllende info på foreldres navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen...de giftet seg i melhus i mellomjula 1937 eller 1938...det er vel for nytt til at det har blitt scanna, så da må jeg nok sjekke med det lokale biblioteket...a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er en eldre bror av Hansine, Henry Martin, døpt i Lademoen kirke i 1908: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lademoen i Trondheim, Klokkerbok nr. 605C01 (1908-1916), Fødte og døpte 1908, side 7. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6569&idx_id=6569&uid=ny&idx_side=-8>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSå da stemmer det som er fortalt om Hansine og søsken. Se på denne linken, her er Henry Martins farslekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er konfirmasjonen til Henry Martin Arnesen i Lademoen kirke med foreldre lods Haldor Andreas Arnesen og h. Magda Anette Skjelvan, adr. Ladeveien 6: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lademoen i Trondheim, Klokkerbok nr. 605C05 (1918-1930), Konfirmerte 1923, side 115. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2418&idx_id=2418&uid=ny&idx_side=-117>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei igjen Randi!fantastisk hva du finner ut :-)håper virkelig du har nytte av noe av dette...det kan virke som om min oldefar er de av Magdan menn som er vanskeligst å få tak på...tror virkelig jeg må sjekke om det finnes noen lister over ansatte på båter. de er jo sjømenn hele gjengen ... :-)mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Her er det en Martin Andersen f i Melhus 1885 Lenke En av fadderene har navnet Øien - viss jeg leser rett. Kanskje bygdebøker kan gi mer svar her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

hei grete...det viste seg å være et blindspor. i følge melhusboka døde denne martin tidlig på 1890 tallet...mvh anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.