Gå til innhold
Arkivverket

[#66710] Tydehjelp Skatval i 1886


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Finner i klokkerboka for Skatval at hun var fattiglem i Stavnås da hun døde, og at jordpåkastelsen var 10.01.1886. Så jeg var nok litt rask til å spørre her, men barnet hun fikk finner jeg hverken som døpt eller død. Hva skjedde med barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for den hjelpen. Jeg prøvde å se etter dødfødte i går, men fant ikke det da. Som jeg skrev i går syns jeg det er merkelig at det ikke er født flere barn i denne familien. Birgitta Johannesdatter ble født 17.07.1850, og hun ble gift med Bendik Olausen 29.11.1874(han var født i Værnesmoen 14.08.1846). Jeg har disse barna:1)Ole Johan født 27.02.1875 i Værnesmoen, og døpt i Værnes kirke 29.03.1875. Han ble konfirmert 06.10.1889, og han ble gift 23.01.1896 med Ingeborg Anna Jossiasdatter fra Grennereinin i Åsen(men født på Frosta 08.02.1874). De ble foreldre til min farmor Inge Oline.2)Bernt Gustav født 03.02.1877, og døpt 03.02.1878. Da bodde familien Skurdalsplassen.Hvis noen har flere barn på denne familien og også flere opplysninger om Bernt Gustav er det fint. Det ser ikke ut som om han lever i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Må bare si at jeg ikke har noen problemer bakover med anene til Birgitta Johannesdatter og ektemannen Bendik, og noen av grenene har jeg kommet ganske langt på. Deter bare så vanskelig å finne noe særlig om dem i Skatval og Stjørdal. Jeg har jo også vært i tvil om jeg skulle lete i kirkebøker for Skatval eller Stjørdal. De er jo ført i bygdeboka for Stjørdal, men de har tydeligvis også vært i Skatval. Sønnen Ole Johan er nevnt i bygdeboka for Skatval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Har funnet at Birgittas og Bendiks sønn Bernt var i Maurvegan i Åsen fra konfirmasjonen i Åsen 1892 og til han døde i 1961. Men hadde han flere søsken enn broren Ole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.