Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Thore O-Haugerud

[#66738] Hjelp,- søk etter person som emigrerte til Amerika etter 1886.

Recommended Posts

Gjest Thore O-Haugerud

Den 14.08.1887 blir Thora døpt i Eidsvold kirke. Hun er født den 17.04.1887 og ble gift med Carl Daniel Cock,- født den 14.10.1892 i Christiania. Foreldre er Josefine Larsdtr. og Skomaker Kristian Johannessen,- begge født i 1866. Josefine finner en i folketellingen 1875 for Eidsvold med etternavnet Davidsd. Kristian Johannesen har jeg ikke funnet igjen i folketellingen for 1875 ,- dog sansynlig som konfirmant.LenkeSiden jeg ikke finner han igjen i folketellingen for 1900,- har han emigrert mellom 1886 og 1900. At faren til Thora reiste til Amerika er kjent. Er det noen som kan hjelpe meg å spore opp Kristian i Amerika ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har du søkt i emigrasjonsdatabasene her på DA, eller i utvandret sidene i kirkebøkene?Fødselsdato på Kristian er også ønskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thore O-Haugerud

Jeg har søkt i emigrasjonsdatabasene her på DA uten hell. Utvander sidene i kirkebøkene var jeg ikke klar over fantes. Det eneste vi vet med sikkerhet er det som står i dåpsattesten til Thora ,- at han er født i 1866. Har søkt systematisk etter Kristian i folketellingen for 1875 uten hell,- men tror at det er denne Kristian som jeg satte lenke til. Han er født 26.08.1866.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thore O-Haugerud

Beklager ,- han er døpt den 26.08.1866,- Næs ( Romerike ) og født den 07.07.1866

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive