Gå til innhold
Arkivverket

[#66972] Noen som ønsker oppslag i Den Norske Hærs vernepliktige officerer 1864-1933?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Liv ChristinIngen Sukkestad. Ole Olsen er det noen av i u-off.kal., men hvor i landet er dette og når er de født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Hei igjenDet gjelder en Ole Olsen født enten på Biri eller østre/vestre Toten i tidsrommet 1840-1843. Desverre har jeg ikke nærmere opplysninger enn det. Tusen takk for hjelpen !Hilsen Liv Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer på om det står noe om rittmester Ole Ambros Næsset født 07.07.1893 fra Notodden i Telemark.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei Carsten,Min oldefar Hans Halvorsen Kirksæther fra Hemne Sør-Trøndelag var underoffiser i H.M. Kongens garde i Stockholm ca 1880-1885. Står det noe om han?Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Inger-MarieI u-off.kalenderen fra 1920 er han i Kavaleriet ved Oplandenes dragonregiment som sersjant ved Vang esk.: Ole Næsset f.7-7-1893, underoff.eks.1915, sersjant 16-1-1917. Adr.: Notodden.I Militær kalender 1940 er han ved samme regiment ved Stange esk.: Ole Næsset, kst. vernepliktig rittmester, f.7-7-1893, u-off.eks. 1915, sersjant 16-1-1917, løytnant 1-1-1930, rittmester 16-5-1935. Adr.: Notodden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Rittmester Ole Ambros Næssset var min manns farfar og jeg forsøker å kartlegge hans militære karriære da vi ikke vet så mye om den.Står det mere om han i kalenderne enn det du beskriver her? Har du noen ide om hvordan jeg kan finne ut noe mere?Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin Rogneby

Carsten, ref ditt innlegg (12).Takk for god hjelp. Det var han fra 1750 jeg var interessert i, så jeg var vel litt ute å kjøre, sånn tidsmessig. Allikevel, Ovenstad hadde alle opplysninger jeg kunne ønske meg.Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Hjelmeland

Hei, Er ute etter hvilken avdeling Inft. kapt. Martin James Hansen tilhøyrde om det er mulig. Han hadde bustad i Bergen, var løytnat i 1874 då han gifta seg. Sansynleg var han primus motor å starta eit skyttarlag i Omvikdalen , Kvinnherad i 1908, var i alle fall eresmedlem her. Hans militere løpebane var sansynleg over då. Det arbeidast med ein lagshistorie, dermed skulle vi vist mest mulig om han. Mvh. Magnar Hjelmeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Til innlegg 2, Wangensteen`erne er vel også kjent for rakfisk, er det av din slekt Lars Ove? Beklager sidespranget, mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Reidar (38)Ja rakfisken er i familien, og den er kjent for å være en av Norges beste. Så det ikke bare prester, lensmenn og kranglefanter i familien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

BjørnEneste Ausen er Bernt Odin i Hærens tren- og automobilkorps i 5.komp. F.22-11-1879, sersjant 1-6-1902, adr. Stjørdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Viser til (3) K(nut) K(nutson) Wangensteen. Han var ikke en Wangensteen-slekten som er kjent fra Vang i Valdres. Han er i min familie og var født på Bjelbøle. Flere fra nabolaget der het Skattebo (-u eller -oe) og noen var underoffiserer. Om det finnes noe er jeg interessert i opplysninger. Bl.a. om G. G. Skatteboe, Norges første oplympier. Om det også finnes noe om Rogne fra Valdres er det også av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Gudbrand G. Skatteboe, 1875-1965: Gull, frigevær individuelt 1906. Sølv, Frigevær lag 1906. Nr. 8 Armegevær 300 m, 1906. Nr. 14 Armègevær 200 m, 1906. Gull, frigevær lag 1908. Nr. 6 Armègevær lag 1908. Sølv, frigevær lag, 1912. Nr. 5 Frigevær individuelt 1912. Nr. 40, Armègevær 1912. Sølv frigevær 1920. Nr. 5 frigevær individuelt 1920. Nr. 6 Armègevær lag 1920. Men alt dette har du sikkert fra før, men det er faktisk bare å konstatere at han også må være en av de store olympierne i tillegg til at han er den første, men er han virkelig det? mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.