Gå til innhold
Arkivverket

[#66972] Noen som ønsker oppslag i Den Norske Hærs vernepliktige officerer 1864-1933?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Øvergaard

Mange takk har lest om sønnen, det er noe vi flrste som gransker slekt at er noen som ikke kommer så godt ut.Har et par til som døde på østfronten Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Carsten Schanche

I tillegg til ovennevnte bok, kan jeg nå gjøre oppslag i følgende bøker om militære:Norges militære embedsmenn 1929Underofficerer ved Feltart.regt.nr.2 av art. i Oslo og omegn 1764-1930Trøndere som er utdannet som underoff. og har gjort sin tjeneste ved art.avd. i Trøndelag 1767-1931Underoff.kalender for den norske hær 1920 og 1924.Ingeniørvåbnets underoff. 1887-1925Militærkalender for den norske hær 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Carsten Schanche

ToreIngen omtale i mine bøker, bortsett fra Norges Statskalender 1894 under 2den akershusske Infanteri-Brigade, Hovedstation: Kristiania. Kapteiner: Mamen, Marcus Rosenkrantz, Ridder 1 av St.O.O., Ridder av den preussiske krone orden 3.kl., født 1821, off. 1842, anc. 30-1-1864 (2det Komp. Kristiania Landvbat.).Her er vielsen i Idd 7-5-1852Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Takk for nyttige opplysninger. Jeg leste nemlig fornavnet Marcus i en kirkebok, men oppdaget så at 1865-tellingen (Fredrikshald) har fornavnet Marius. Da er det inntasterne til Digitalarkivet som har lest feil. Marcus fikk et barn utenfor ekteskap i 1848, som jeg har arbeidet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Ad (57, 59)Mht til G.G.Skatteboe, fant jeg for noen dager siden i min avdøde fars papirer, hans ansettelse og anbefalingsbrev da han ble bestyrer for G.G.Skatteboes nyåpnede fondsmeglerforretnings filial i Hamar fra 1. mars 1917. Jeg vet ikke om detaljer i dette har interesse, men jeg kan gjerne sende kopi til deg på mail, Svein.Så vidt jeg ellers vet om meglerforretningen, så levde den 'høyt på jobbetiden', hvor velstående bønder etc. på Hedemarken investerte stort i skip. Pga forlis etc., gikk mange konkurs og meglerforetaket gikk vel inn etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Finnes det noen oversikt over underoffiserer/Sjt/Korporaler rundt 1730-1740 ? Jeg er i tilfelle på jakt etter de to brødrene Korporalene Mikal Kristian og Frederik Green. Sønner av Ob Hans Green, som døde på Stord i 1746. Begge arb ved det Opdalske Companie. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.