Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67482] Range check error

Recommended Posts

Jeg får feilmeldingen 'Unhandled Exception: Range check error' uansett hvilket søk jeg gjør i basen 'Innflytta til Roald sokn i Haram prestegj. 1819-62'.Er det for tiden et generelt problem med denne basen?Når jeg gjør tilsvarende søk i 'Utflytta fra Roald sokn i Haram prestegj. 1819-62' har jeg ingen problemer.Jeg får denne feilmeldingen fra tid til annen i andre sammenhenger også, men ofte har jeg kunnet finne en forklaring i en inkonsistens i måten jeg har satt opp søket mitt.Noen spesielt god feilmelding er det imidlertid ikke da den ikke gir brukeren noen pekepinn om hva som er galt.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/152845-67482-range-check-error/
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Som sagt jeg har også fått denne feilmeldingen i forskjellige andre sammenhenger. Det ene tilfellet som jeg har identifisert, (uten at jeg vil påstå at det er generelt) er: Jeg søker etter et barn i en fødsel/dåp og får opp noen treff. Deretter fortsetter jeg med en innsnevring av søket ved å inngi farens navn, men glemmer å forandre søk nr. 2 til 'samme hendelse' men lar det stå med 'samme person'. Isteden for å få 0 treff har jeg da opplevd å få 'Range check error'. Jeg får imidlertid denne meldingen relativt ofte, så jeg skal forsøke å rapportere det hvis det er rimelig reproduserbart.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.