Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kirsten Wolleberget

[#67676] introducerede

Recommended Posts

Guest Kirsten Wolleberget

Vilken innebörd har begreppet 'introducerede'? I kyrkoböckerna från Edsberg (Eidsberg) finns det många anteckningar. MVH Lennart Pettersson

Guest Kristian Hunskaar

Kvinner som hadde født barn skulle introduseres for menigheten, vanligvis 5-6 uker etter fødselen.

Guest Jan Samuel Halvorsen

Hei Kristian. Har i mange mnd leita etter min tipptippoldefar uten og finne han.Han het Christopher Olsen og kom fra Eiker.I 1854 gifta han seg med Anne Margrethe Nielsdatter fra Dølesand i Hedrum.I 1855 fikk de datteren Olava Nilia som i 1876 gifta seg med Anders Anton Larsson Dalman,og flytta til Tvedalen.I 1865 står Anne Margrethe oppført som enke,men Christopher finner jeg ingenting om.Den mannen er og blir borte.Kanskje han dro til Amerika? Hilsen Jan Samuel Halvorsen fra Vestlandet.

Guest Anette Skogseth Clausen

Til Jan Samuel Halvorsen,Det blir forvirrende for både Kirten Wolleberget og andre brukere om du starter en tråd om noe helt annet inni hennes debatt om begrepsavklaring på introduksjon.Det er fint om du kan opprette ditt eget tema i Brukarforumet med dette spørsmålet, så svarer kanskje Kristian Hunskaar deg der om han har svaret.

Guest Jan Samuel Halvorsen

Jeg beklager.Er helt ny på dette,så jeg er veldig glad for veiledning. Mvh.Jan S.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.