Gå til innhold
Arkivverket

[#67712] Tyding av kirkebok


Gjest Lindis rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Dominic. Qvasimodogeniti introduc. Ole Olsen Frankes grubearbeiders Kone item Ole Estensen Ryens qvinde, dessis Børn vare af Hr. Smith døbte i domen. palmarum, Ole Frankes barn, Een Piige døde strax efterMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Beklager at jeg forstyrer dere, men hva betyr de tre første ordene (3)? Skjønner kanskje at det kan ha noe med introduksjon å gjøre, er det rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, det er introduksjon - avholdt på den søndagen som heter Qvasimodogeniti. Det var søndag etter påske, og i 1761 skulle det bli 29. mars, hvis jeg ikke har blingset :-)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Datoen har jeg aldri sett før, men datoen på neste handling er 20/1.Introdusert Ole Olsen Øverbyes? og Thore Hendrichsens hustrue.Døpt Halsteen Ottersens: Anne: Testes: Bryngne Thronsen Søregaard, Ingebrigt Bryngnesen ibid., Marit Bryngnesd./Bryngelsd.? ibid., Sirie/Sarin? Ottersd. ibid. og Sirie/Sarin? Thronsd. ibid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

hei. Takk Berit, men jeg ga deg unødvendig slit. Uff da,Det var nr 1 til høyre , litt trøtt i trynet etter all lesingen av en utydelig preste skrift.Takk for hjelpenLindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Dette Rug... (eller hva det er) var ikke godt, jeg tviler litt på at det er 'rug' og at det er noe som kanskje henger sammen med ordet til venstre på neste linje, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.