Gå til innhold
Arkivverket

[#67727] Hvem er foreldrene til Herborg Olsdatter Engelvig fra Stavanger f. ca. 1745


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Er det noen som vet eller kan gi meg tips om foreldrene til Herborg Olsdatter 'Engelvig af Stavanger' f. ca. 1745?Hun giftet seg i Manger prestegjeld (idag Radøy kommune) med klokker Halvor Jensen Morken: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=manv1759&gardpostnr=347&merk=347#ovre>LenkeHer er familien i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Eneste gården jeg finner i 1801 i Stavanger amt, er Engelsvaag i Klepp, i sjeleregisteret i 1850-åra kalt Engelsvog. Kan det være en ledetråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Jeg sjekket originalen, der det står at de er gifte 30.august 1765. Det lyses for dem tidligere i august, og her sies hun å være 'af Stavanger'. Det betyr nok Stavanger Amt, og da kan vi antagelig utelukke Engelvik som en gård. Men Engevik uten 'l' er i Nedstrand. Jeg har ikke Nedstrands-bøkene i Nairobi, men kommer hjem i slutten av måneden. Hvis ingen har sjekket innen da, kan jeg selvsagt gjøre det. Så er der også Engevik under Sigmundstad i Fister... Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kenneth Bratland

Har fremdeles ikke funnet ut av hvem Herborgs foreldre kan være. Er det noen andre som kan hjelpe? Opplysningene trengs i forbindelse med bygdebokarbeidet for Radøy.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.