Gå til innhold
Arkivverket

[#67832] Jernbanearbeider Carl Henrik Mogensen, Oslo/Eidsvold - hvor kommer han fra?


Gjest Terje Baltzersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Baltzersen

Min oldefar på morsiden, Johan Henriksen(1879-1960) var uekte barne av Carl Johan Mogensen og Eli Ingebretsdatter(f. 1853). Eli var fra Vettal i Ullensaker og datter av Engebret Olsen Mangset(Eidsvold) og Anne Nielsdatter Vettal.Eli Ingebretsdatter fikk sønnen Johan på Rikshospitalet(Fødselstiftelsen) i Oslo 05.10.1879. Johan ble døpt samme sted 12.10.1879. Han ble konfirmert 06.10.1895 i Langset Kirke i Eidsvold. Både ved fødsel, konfirmasjon og seinere ved vielse er Carl/Karl Henrik Mogensen nevnt som far.Nå har jeg søkt i alle(?) tenkbare kilder på nettet, men finner ingen Carl Henrik Mogensen. Er det noen som kan hjelpe med tips for å komme videre?mvh Terje B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Terje Baltzersen

OBS! En skrivefeil i første innlegg, 1. linje: Det skal være Carl HENRIK Mogensen. Beklager forvirringen det kan ha skapt.Terje B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Carsten: Det ser ut til at du har rett i at det står Magnussen. Det er mulig at det er familien som alltid har sagt Mogensen/Mogenrud som har forvirret meg. I tillegg står det tydligere i lenken(Dåpsboka) du la ut enn i Ministralboka for Rikshospitalet hvor jeg fant Johans dåp.Takk for hjelpa! Da får jeg se om jeg kan finne ut hvor denne Carl Henrik Magnussen kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.