Gå til innhold
Arkivverket

[#67879] Ministerialbok Hosanger (Hordaland) 1766-1793

Gjest Sveinung Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Sveinung Eide

Trur det må vere ein funksjonalitetsfeil når det gjeld lista over fødde og døypte 1794. Lista opnar på side 29b-30a. Venstre halvdel av sida er blank, og på høgre delen finst døypte i tida 26. desember 1793 til 21 februar 1794. Om eg klikkar på sida, eller på pilen 'Neste side', kjem same sida oppatt. Om eg derimot skriv inn '30b-31a' i sidetalsvindauget, kjem denne sida opp, og derifrå fungerar sidebytet normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei SveinungJeg går ut i fra at du mener kirkebok MINI-A3 for Hosanger, 1793-1811. Der er samme oppslag - fol. 29b-30a - filma, skanna og indeksert tre ganger. Det som skiller dem er lyssettinga under filminga. Jeg ser at dette er en gjennomgående greie gjennom hele kirkeboka - at samme oppslag er filma og tilslutt indeksert både 2 og 3 ganger. Man kunne selvsagt ha indeksert kun ett av oppslaga her, plukka ut det beste av dem, men den som har indeksert boka har tatt med alt noe som i seg selv ikke er feil. En re-indeksering av boka kan allikevel gjøres, men foreløpig blir ikke det en prioritert oppgave. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.