Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aud Inger Skurdal

[#67886] Hjelp til tyding: Hans Jørgen Skjefstad Jørgensen f.1730

Recommended Posts

Gjest Aud Inger Skurdal

Viser til tema 65910 der jeg har fått flott hjelp.Nå prøver jeg å 'bevise' at 'min' Hans fikk datteren Siri Hansdtr. i 1761.Hun er ikke nevnt i skriflige kilder, men jeg har funnet dåpen hennes. Nr. 14, 1766[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17028&idx_id=17028&uid=ny&idx_side=-19>LenkeJeg går ut fra at hun er et 'ekte' barn, når det ikke står annet i kirkeboka?Er ikke så dreven i metoder, så for meg blir det finlesing av kirkebøker for å dokumentere det jeg alt har. Han var gift tre ganger og med dette funnet er alle forlovelser og vielser på plass.Gift I 1761 m Siri Oldtr Skjefstad, Leinstrand, Tr.heimII 1773 m Ane Olsdtr Skjefstad, Leinstrand. Tr.heimIII 1776 m enke Gjertrud Nielsdtr. Sundet, Hølonda, Melhus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Bragstad

1766 Dåp og introdusering14 Dom XVta(7.sept) Hr Hans Com 23 døbt Hans Jørgen Schjefst: Siri --- Festo omn Sanct (1.nov): Hr Hans Com 33, intr Anders Lundes og Jørgen Schjefstads qvinder(1761) VielseHans Jørgen Skiæfstad Siri Olsdtr ibidem. Arve Skiæfstad, Erich Melhuus Nov 29 Jan 10de 1767Betviler at datteren Siri ble født i 1761 og døbt i 1766, men det var vel ikke det du mente.Mvh. Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Bragstad

De ble selvsagt viet 10de januar _1762_, ikke 1767 som jeg skriver.Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Bragstad

Dåp1762 Domin: 23tia p.Trin (14.nov.) Friis:b:18 Hans Jørgen Skjærstads g: Jørgen, t: Lars Rødde, Ole Skiæfstad, Jver Lars Rødde, Maren Skjærstad, Jngebor Pedersdttr HaugenLøverdag d 11te Dec Hr. Klbrg..introd --- og Hans Jørgen Skiefstads qv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Bragstad

Det er vel helst Skjævstad det står, ikke SkjærstadPer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Inger Skurdal

Tusen takk, igjen:-)Selvfølgelig ble det en skrivefeil, Siri F. 1766.Nå tror jeg det er trygt å anta et Siri Hansdtr f.1766. min ane er datter av Hans Jørgen Skjefstad(Sundet).Takket være all hjelp her inne her jeg kommet 4 ledd lenger bak.mvh Aud Inger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.