Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Petter Engh

[#67970] Tyding av dødsfall i Genline ifra 1814 i Blekinge

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Hei!Jeg søker hjelp til å tyde skriften ved dødsfall datert 21. november i 1814 i Hällaryd fs. i BlekingeFor meg ser det ut slik: Innhysta ??????? och kanikas Scholm. Thode ??? ??? Tresum, dog d. 15 December af ????? ????? 73.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Fjellbu

Har du ett nummer jeg kan søke på, så kan jeg forsøke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Jeg glemte å se på oppslagsnummer i Genline, men det er raskt å finne dødsfallene, som kommer etter fødsler. Jeg tror vigsler(copulerede) kommer sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ulla Bagge

Gid 1756.9.23100 visar döda november 1814, men där finns bara datumen 20 och 27.Har kollat Arkiv Digital, som är mer lättläst också men ser ingen som stämmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Fjellbu

Her er nummeret 1756.9.23100 dersom fler vil prøve... det var en mørk og kladdig bok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Fjellbu

Her ble det en dobbel en :)Jeg ser nå at den 21 som er nevnt er i december, det må da ha vært en skrivefeil i første innlegg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Takk for hjelp så langt. Saken er besvart i Anabytarforum og jeg bommet fullstendig i mitt tydende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.