Gå til innhold
Arkivverket

[#68006] Amund Ottersen Sundby, Sør-Odal

Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Amund var født på Hamar, Sør-Odal. Ifølge Sør-Odal BB ble han i 1741 gift med Berte Brynjulsdatter som ifølge bygdeboken 'kanskje var fra Vinger' Hun skulle være født ca. 1713. Jeg har ikke funnet vielsen hverken i kirkeboken for Strøm (Odalen) eller for Vinger. Nå har jeg også registrert en annen Berte Brynildsdatter. Hun var fra Lilleset, Sør Odal. Bygdeboken oppgir fødselsår 1715, men ikke dødsår eller hvor hun havnet. Fødselsåret er sjekket mot kirkeboken. Kan dette være den Berte som ble gift med Amund Sundby?Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Muligens på grunn av at presten har glemt å føre handlingen inn i kirkeboka. Deler av denne kirkeboka er skadet og det mangler sider. Har sett i den forrige boka at tjenestefolk i følge forordningen måtte betale kopulasjonspenger til fogden. Hvor lang frem i tid dette pågikk vet jeg ikke noe om. Mulig det kan finnes noe om dette i fogderegnskapet. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.