Gå til innhold
Arkivverket

[#68161] Hjelp til oppslag i Kvam Ættarbok bind 2 , gården Berge. Hordaland

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen med tilgang til nevnte bok har anledning til å gjøre et oppslag, så er jeg interessert i opplysninger Omund/Aamund Aschildsson som bodde på gården Berge i Øystesø sogn rundt 1620. Står det noe i boka om hans opphav/hustru/barn?Det er vel kanskje sønn Askild og sønnesønner som jeg finner på gården i 1663.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp i håp om at noen kan hjelpe med et oppslag i bygdeboka for Kvam.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Gjerstad

Hei.Ad Kvam II. Berge.Oddmund Askjellson Skåre ca.1580-1659 g.m. Brita Torsteinsdtr Ø.Byrkjeland ....-.... Born:Askjell 1616-1675. Anna 1620-1695 Kjosås. Torstein ....-1649. Gunnhild ...-... d.ug Skåre.På Skåre er faren Askjell Oddmundson nemd 1603-1614.På Berge er bestefaren Oddmund på Berge nemd 1586, men hadde levd noko tidlegare. Boka seier vidare. 'Han må ha vore son til Askjell på Berge, nemd 1521 då han svarar 9 mk., 9 lodd sylv i tiende, og var soleis ein velhalden mann'Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.