Gå til innhold
Arkivverket

[#68404] Fikk lensmann Johan Christopher Cornish - gift med Juliane Hagerup, barn ?


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Lensmann i Oppland, Johan Christopher Cornish 1790-1840 ble gift med Juliane Augusta Sørensdatter Hagerup 1789-1860 den 7. jun. 1818 i Oslo Domkirke.Han var sønn av klokker Peter Marquard Cornish og Elisabeth Christine Foltmar. Hun var datter av tollinspektør Søren Hagerup og Caroline Adoplphine Foltmar.Kjenner noen til om de fikk barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette er 'etter min tid', så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg her. Men kan jeg få lov til å pirke på årstallet for vielsen som skal være 1819, jeg har sett 1818 flere steder nå så dette har blitt nok en 'gjenganger' som til slutt ingen kontrollerer (uten at jeg tror det har det minste betydning for etterlysningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hei Geir og takk for korreks.Jeg glemte også å nevne at lensmannen og Juliane var søskenbarn, noe som en uansett får mistanke om når en ser mødrenes navn.Yngstebroren til Juliane, Adolph Friedrich Hagerup ble oppfostret hos Johan Christophers foreldre da Adolph og Julianes foreldre døde tidlig. Juliane ble også oppfostret i Oslo - hos skipper og enkemann Niels Nielsen-Gjærdahl og en kan vel regne med at det har vært kontakt mellom familiene i barnas oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.