Gå til innhold
Arkivverket

[#68514] Skifte i Sunnhordland på gården Hafskaar, Svend Svendsson 1695-1699


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har hatt dette temaet oppe tidligere, men jeg tror du må ha gitt opplysninger om skiftet etter Elling Olsen og ikke Svend Svendsson.Tema nr.68375. Yngve Nedrebø, SAB / DA, 23.3.2009 10:12 (2) Dato 22. okt. 1695. Han var død 14 dager etter påske og etterlot seg enken Anne Svendsdatter og døtrene Jørne, 28, og Zidtzelle, 24 år. Enken hadde en sønn Lars og en datter Britte med sin første mann Lars Lassesen. Lars Larsen ble formynder for sine to halvsøstre. Boet eide 1/2 laup 1/2 hus i Hafskår. Her er imidlertid skiftet etter Svend Svendsson.LenkeSå da spør jeg på nytt. Hvem svar nevnt i skiftet etter Svend?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svend Svendsen Hafskaar, skifte 17. mai 1693. Han var død i fasten og etterlot seg enken Maritte Mogensdatter og barna Mogens, Laurs, i Nordland, 23 år, Abraham, 20, Oluf, 16, Anna g.m. Jacob Berhovde, Zidzele g.m. Hendrich Øfre Bouge, og Maritte, 14 år. Enken tok broren Laurs Tveit til lagverge. Jacoob Berhovde var formynder for Oluf og Maritte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for rask hjelp. Da ble det lettere å forstå, og noen flere brikker på plass i puslespillet.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.