Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68727] Pasientjournal med vanskelig skrift

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Noe har jeg klart å tyde:7/1: Han klager i de sidste dage stadig over sm. I halsen, men der er intet andet at opdage end en del tørhed.10/1: Klager stadig over halsen...24/1: ..Urinen indeholder....af Al...1/2: Vesentlig som 24/1, dog...7/2: Nyder nesten intet, døser meget, er lidt uklar og delir... om natten.

Gjest Per Helge Seglsten

24/1: I første linje skjønner jeg bare nest siste ord: 'kun'. Fra linje to og utover våger jeg meg på følgende bruddstykker:Ødemerne er...(meget)kun en lille, nu kun 6-700 gr. Urinen inneholder... af Al... ..som tidligere.

Gjest Per Helge Seglsten

7/1: Han klager i de sidste dage stadig over sm. I halsen, men der er intet andet at opdage end en del tørhed. Ødemerne... ; der er nu ogsaa tydelig...(kan det forresten være jeg tar feil med 'ødemerne'. Samme formulering i innførslene for 3/1, 7/1 og 10/1 (moderert med et 'noget'). Ordet jeg har tolket som 'ødemerne' brukes også 24/1.)

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei!'Doktorskrifta' er visst like lite leseleg i andre land, òg...3/1- Ødemerne tiltage; Kraften, Huld[?] og Appetit svinde. Stadig betydelig Hoste med en del purulent [....]; af og til Mavesmærter, især efter Maaltiderne.7/1- Ødemerne tiltage, der er nu ogsaa tydelig A[....].

Gjest Gunnar Sigdestad

Her var litt meir som eg hadde notert på andre sida:21/1- Tandkjødet bet. svuldent og ømt.24/1- Kræfterne [...] [....] , han spiser kun lidt. Ødemerne er aftagne noget[?], skjøndt diuresen[?] kun er lille, nu kun 6.700 gram. Urinen indeholder Masser af Albumin. Hoster som tidligere.

Gjest Kristinn Hegna

Jeg skal ikke prøve meg på doktorskriften, men lurer på om du har noen tips om hvor/hvordan man skal henvende seg for å få utlevert journaler fra Danmark? Hva gjorde du? Jeg har prøvd meg, men blir bare henvist fra den ene instansen til den andre...Kristinn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.