Gå til innhold
Arkivverket

[#68727] Pasientjournal med vanskelig skrift

Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Adgang til sin egen pasientjournal ? ------------------------------------ Foranstaaende innlegg fra Gunnar Sigdestad 9/4-09 var interessant for meg og kanskje andre ?Ca. 2007 hadde jeg et moete med Leif Bergersen i Oslo Byarkiv hvor jeg bad om aa faa lese min pasientjournal fra Aker Sykehus, Med. Avd. B, i juni 1950 (den gang jeg praktisk talt doede). Dvs.: for 58 aar siden.Han var betenkt - 'av hensyn til personvernet' ? - Dette godtok jeg ikke siden det jo er meg selv det gjelder. Han ville undersoeke og la meg fa hoere - siden den gang har jeg intet hoert fra Oslo Byarkiv. Det ble ogsaa antydet at pasientjournalene ikke var blitt ordnet i Oslo Byarkiv paa det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Per Helge,Takk for gjennomgangen av hvordan du fikk tak i journalen. Det ligner på det jeg selv har gjort, men alle instanser bare henviser til hverandre. Jeg får prøve å ta runden om igjen. Såvidt jeg husker døde mannen jeg ønsker opplysninger om i 1907, så det er mer enn 100 år siden iallefall.Takk igjen! Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.