Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest marit. elisebet totland

[#68841] navnet Maringius

Recommended Posts

Kjenner noen navnet Maringius?Jeg har en herr Fredriksen med dette fornavnet. Han var i Ålesund rundt 1900. Kjenner noen til han eller navnet fra andre familier?

Guest Eva Helene Erntsen

Sikker på at navnet er rett? Finner ingen i FT 1865 og 1900.

Guest Carsten Schanche

Nils Maringus er det en som heterLenke

Nei, det er ingen som er registrert i databasene her, så det var derfor jeg lurte på om andre hadde støtt på dette navnet evt som en lokal variant av ett eller annet. Det kan jo være en skrive/lesefeil også selvfølgelig.

Guest Egil Thee Danielsen

Kan navnet være en adjektivisk avledning av stedsnavnet Marengo?Marengo var tidligere en liten landsby i nord-vestlige delen av Italia (omtrent midtveis mellom Torino og Genova) hvor Napoleon vant en avgjørende seier over østerrikerne. I dag utgjør bare Marengo en forstad til byen Alessandria.

Interessant! Får sjekke italiensk opphav når jeg har funnet ut om det er en evt skrivefeil inne i bildet først.

Guest Helge Bjerkevoll

Eller kanskje en sjømann fra Vestfold som har gått i land i Ålesund med en ekstra g for anledningen?Lenke

Dette var slett ingen dum ide. De han var sammen med holdt seg en del i Grimstad. Betyr det at Marinius er et brukt navn i Vestfold?

Ja, så sannelig. Har funnet denne: f Hans Bernhard Marinius Fredriksen. Født 29.07.1864 i Kjære øde, Bruk 50.0, Tjøme, Vestfold, Norge. [Tjøme Kirkebok I 6 s.193] Matros i 1900.Dette kan være min mann. Takk for hjelpen.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.