Gå til innhold
Arkivverket

[#68976] Fredrikke Stefanson ,Vaagan Ofoten


Gjest Hanne Heiberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heiberg

Hun var min oldemor, født i 09.01 1884 og giftet seg senere med min oldefar, Lars Mauseth. Fredrikke døde i 1914 eller 1915.Er det noen som vet noe mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner bare en Lars Mauseth i 1900, i Trondheim.LenkeHan kan jo ha tatt dette navnet siden, hvis du da ikke vet at han kom derfra.Døde Fredrikke i Vågan, eller flyttet hun ut? Har vanskeligheter med å finne henne i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heiberg

Hei, Bjørg! Tusen takk for hjelpen :-) Fredrikkes mor het Inger Fredriksdotter. Jeg har noen notater etter min farfar (Fredrikke var hans mor), og der står det at Fredrikke giftet seg med Lars i 1907, de fikk tre sønner og en datter - og Fredrikke døde i 1914 eller 1915 i Trondheim. Datteren var da død, og gutta ble satt ut på legd i Surnadal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Da må det letes videre :-) Mauseth er i Surnadal, og Lars jeg fant i 1900 er født der. Så det er kanskje rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.