Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hanne Heiberg

[#68976] Fredrikke Stefanson ,Vaagan Ofoten

Recommended Posts

Gjest Hanne Heiberg

Hun var min oldemor, født i 09.01 1884 og giftet seg senere med min oldefar, Lars Mauseth. Fredrikke døde i 1914 eller 1915.Er det noen som vet noe mer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner bare en Lars Mauseth i 1900, i Trondheim.LenkeHan kan jo ha tatt dette navnet siden, hvis du da ikke vet at han kom derfra.Døde Fredrikke i Vågan, eller flyttet hun ut? Har vanskeligheter med å finne henne i 1900

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alvin Andreassen

Hanne. Vaagan (Vågan) ligger i Lofoten og ikke i Ofoten! Det er langt mellom disse to stedene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Lurer på om dette kan være Fredrikkes mor? Står at hun var fra Hammerfest, og dette er det nærmeste jeg kommerLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Heiberg

Hei, Bjørg! Tusen takk for hjelpen :-) Fredrikkes mor het Inger Fredriksdotter. Jeg har noen notater etter min farfar (Fredrikke var hans mor), og der står det at Fredrikke giftet seg med Lars i 1907, de fikk tre sønner og en datter - og Fredrikke døde i 1914 eller 1915 i Trondheim. Datteren var da død, og gutta ble satt ut på legd i Surnadal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Da må det letes videre :-) Mauseth er i Surnadal, og Lars jeg fant i 1900 er født der. Så det er kanskje rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Heiberg

Kjære Bjørg! Jeg er veldig imponert over at du bruker tid på meg og det jeg lurte på. Tusen takk :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.