Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Oddvar Søreide

[#69145] Oppslag bygdebok for Os - garden Rød

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Står det noe om ei Elisabeth Bertilsdatter, født på slutten av 1500-talet, på garden Rød i Os? Navnet Bertil vil eg anta skal gå igjen i familien.Om denne familie finnes, blir da noen gift til Strandvik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Gjerstad

Hei.Finn ikkje noko Elisabet eller Bertil på Øvre/Nedre Rød i Os. Det kan kanskje vera Rød i Hålandsdalen? Dei bøkene har eg lånt bort, så det lyt nokon andre undersøkja.Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Takk for svaret Arne.Eg har sjekka Strandvikbøkene, men eg kunne ikkje finne ho der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Kan det være Strandebarm det er snakk om her?Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Gjerstad

Hei.Det er ikkje i Strandebarm, har allerie sjekka det. Der heiter det også, Rødi, ikkje Rød.Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Gjerstad

Hei.Det er ikkje i Strandebarm, har allerie sjekka det. Der heiter det også, Rødi, ikkje Rød.Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Gjerstad

Hei.Ser at fleire av innlegga mine kjem to gonger, kva no enn som gjer det?Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marit Lønøy

I 1582 selde Torsten Hauge i Os til Matz Bertelen Bjørndal, f. Hauge. Matz var g Synneva Størksdtr. Ref Fusa III, side 104.Så her har vi navnet Beril fra Hauge i Os.mvh Marit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Hei MaritDet kan godt være at vi skal til Rød i Os. Det var for å kunne plassere denne Elisabeth Bertilsdatter.Ellers så held eg på med ein ny hypotese som stetter det som A. Steinnes tidligere har skrive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.