Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69557] Hvor ble det av Anna Catharina Jochumsdtr. Koch f. 1723/24 fra Røros?

Recommended Posts

Gjest Odd Prytz

Har søkt etter opplysninger om henne på DIS Slektsforum Lenke og i kirkebøker og Rørosboka, men finner ikke noen opplysninger om henne i Rørostraktene etter at hun sto fadder for sin bror Hans Kochs datter Marit i 1740.Søker en mulig forbindelse til Alvdal/Kvikne/Innset som potensiell kone til belgmaker Anders Eriksen (Indsedt/Lien) (1729-73). Hun het Anna Catharina Jochumsdtr.(1724-77).Kan det være den samme A.C.J.?I Indsetboka s. 123 bind 2 omtales en Hans Koch som hytteskriver på Indset Verk 1683-92 (jfr. R. Støren side 77). Er han den samme som Hans Koch på Røros og i slekt med A.C.J.?

Gjest Leiv Skjerve

I min Base har jeg:Hans Simensen Koch, fkr 1650, dkr 1693.Asessor i Kjøbenhavn. Hytte - og proviantforvalter påInnset. Senere fogd i Stjørdal.G.m. Franziska (Fransvis) Jensdatter KjelstrupBarn: Jens Hansen Koch fkr 1680. Død 1720

Gjest Odd Prytz

Da var det ihvertfall ikke denne Hans Koch som flyttet til Røros.Det ble en feil i mitt forrige innlegg, Anne Cath. sto fadder på Røros i 1750 (ikke 1740), beklager.Har nå på nytt vært igjennom alle Rørosbøker og kirkebøker fra Røros i aktuell periode, finner henne verken gift eller død her.Hvor kan vi ellers lete?Leter også etter anene til hennes mann belgmaker Anders Eriksen!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.