Gå til innhold
Arkivverket

[#69597] Skjeberg ØS født og utflyttet 1836-1837


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg klarer ikke å lese denne håndskriften.Dåp nr.69 Jens Christian Iversen. Så vidt jeg kan forstå så bodde foreldrene i Hafslund bygning i Skjeberg? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7440&idx_id=7440&uid=ny&idx_side=-67>LenkeUtflyttet 27/4 1837 nr.10,11 og 12 = Iver Tostensen 25 år, Elen Eriksdt.24 år og sønnen Jens Christian Iversen 1 år. Men, hvor flyttet de fra og til hvor. Som man ser av dåpen til sønnen så bodde de i Hafslund bygning i Skjeberg, men jeg synes det står at de er hitkommen fra Rakkestad til Hafslund ? Det er jo en utflytterliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, og de er flyttet tilbake:'Hidkomne til Hafslund fra Rakestad Præstegjeld hvorhen de atter ere flyttede'Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, og de er flyttet tilbake:'Hidkomne til Hafslund fra Rakestad Præstegjeld hvorhen de atter ere flyttede'Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henry N. Nilsen

Hei Berit!Jens Christian Iversen, f. 1836, s.a. Iver Tostensen og Elen Eriksd. er i mine slekter fra Kilebu i Degernes, Rakkestad. Ønskes utveksling av opplysninger kontakt meg:Epost:hennilse@online.noHenry N. Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.