Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69745] Hjelp til å tyde tekst i skanna kirkebok

Recommended Posts

Gjest Siri Andersen Baklid

Forsøker å finne ut mer om Pernille Pedersdatter i Lier. Har funnet dødsfallet hennes 17.01.1840, men er litt usikker på alle ordene i notat-feltet...regner med at noen andre klarer å tyde det! LenkePå forhånd mange takk for all hjelp! Siri

Mange takk! Hun kalles Pernille/Petronelle Persdatter/Pedersdatter om hverandre, så jeg blanda litt...Flott å få en bekreftelse på at jeg hadde tolket noe riktig - var fryktelig usikker på om det stod 'Tyverie'. Dette blir en spennende historie å grave videre i!

Mange takk! Hun kalles Pernille/Petronelle Persdatter/Pedersdatter om hverandre, så jeg blanda litt...Flott å få en bekreftelse på at jeg hadde tolket noe riktig - var fryktelig usikker på om det stod 'Tyverie'. Dette blir en spennende historie å grave videre i!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.