Gå til innhold
Arkivverket

[#69839] Bjugn, Hadsel, 1800 tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Elisabeth Tomasdatter giftet seg 24 juni 1873 i Bjugn med Augustinus Pedersen Dueskar.Det ble oppgitt ved vielsen at hun var 35 år, og skulle da være født i 1838, fødested Hadsel. Hennes far het Thomas Bergsvendsen Hadsel. Jeg finner henne ikke født, skulle gjerne hatt navnet på moren hennes også. Kan noen hjelpe? Hilsen Torill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg finner ingen i Hadsel med de navnene du oppgir. Kanskje Hadsel egentlig er en gård Hassel i nabolaget? Jeg avtjente en del av verneplikta i Hasselvika, og det er ikke så langt fra Bjugn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Jeg fant heller ingen i Hadsel med det navnet,jeg skal sjekke det med Hasselgården.Ved vielsen til Elisabeth står det at faren heter Thomas Bergsvendsen. Augustinus og Elisabeth fikk en datter fire mnd etter at de giftet seg, Ane Ludevikke f. 6-10-1873. Jeg prøver å finne hennes giftemål, men har ikke greid det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er dåpen til Elisabeth, nr. 73: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Stadsbygd, Ministerialbok nr. 646A08 (1837-1847), Fødte og døpte 1839, side 7. Permanent sidelenke: Lenke Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Dette var kjempeflott! Tusen takk! Da skal jeg prøve å nøste meg videre. Jeg roper igjen hvis jeg møter veggen! Takknemlig hilsen fra Torill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.