Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69999] Loser som var ansatt i rederi 1910-1920, sjømannsruller eller losruller?

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Vil loser som var ansatt i rederi på 1910-1920 tallet finnes i både losruller og sjømannsruller? Jeg har forsøkt å finne los Gunnar(Gunder)Christian Sørensen Vikene f.9/9-1867 i losruller for Kristiania,Bergen og Trondheim uten å lykkes.Han var bosatt i Kristiania. Han hadde losbevilling for strekningen svenskegrensen-Trondheim.Har mistanke om at han var ansatt i et bergensrederi som traffikerte Kristiania-Bergen, muligens Bergenske Dampskipselskap.Ville han i såfall finnes i sjømannsruller fra Bergen eller Kristiania? Bjørn Gundersen

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ham ikke i registeret for ver sjømenn registrert ved Sjømannskontoret i Bergen opp til 1925.Jeg ville ha trodd at han først hadde fartstid som sjømann, og derfor står i sjømannsrullene. Jeg ville ha startet med rullene fra det lokale sjømannskontoret, og sett om det der kan stå noe om overføring til annet kontor.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.