Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70066] Elen Frandsdatter, f.1895, Luster, Årdal

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

1) Ja, fin gravsten, ikke sant ?2) Nei, ikke i det hele tatt, bortsett fra at det står Fortun bak navnet hendes ved dåpen til Agnes.Men jeg har prøvd et landsdekkende søk uten å ha hell med meg.Det står da vitterlig Frandsdatter, ikke sant? Sjeldent navn.

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg fant 2 i Sør Trøndelag og 4 i Nordland - ingen i S&F. Men kommer ikke inn på navna for å sjekke alderen deres.Frandsdatter kan jo være skrevet på mange forskjellige måter. Tror jeg fant ca 28!etternavn: frands, frandsd, frandsdatter, frandsen, frandtsdatter, franschen, fransd, fransdatter, fransdotter, fransdr, fransdt, fransdtr, fransen, franssen, franths, frants, frantsd, frantsdatter, frantsdr, frantsdtr, frantsen, frantssen, frantz, frantzd, frantzdat, frantzdatter, frantzdtr, frantzen, franzenfornavn: elen, eli, eline, elle

Gjest Kjellaug R. Petit

Torsten Olsen og Ragnhilde Torkelsdtr får sønnen Thrond 6/7-1854 på Jordanger, men det må være de samme som bor på Sviggum i 1865 (n° 70): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 9 (1852-1873), Fødte og døpte 1854, side 41-42. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8393&idx_id=8393&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Kjellaug R. Petit

Her blir Torsten Olsen Svigum (f. 1816) gravlagd i 1895, det er soknet som er Joranger: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=HAFSDOD&gardpostnr=6304&personpostnr=6304#nedre>LenkeDette må være Ragnilde Torkelsdtr (f. 1821) død i 1907, alder passer:

Gjest Kjellaug R. Petit

Det var en til Trond Torstensen, men han ble døpt på Mørken i Hafslo og emigrerer i 1874 så han er det ihvertfall ikke, da er nok alderen hans feil ved Elens fødsel.Jeg har sjekket landsomfattende søk i 1900, men finner han ikke. Det var derfor jeg sjekket emigrantlistene og fant den andre.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.